Fal, kocka, téglatest készítése #
Minden lépés előtt keressük ki a menüben a Textures – Usage – Tools menüpontot, ekkor a tetúra-mezőben megjelennek az alap textúrák. Ezek közül a számunkra fontos a Caulk lesz most. Ha ezt kijeltöltük és a 2D nézetben rajzolunk egy objektumot, akkor látható, hogy lesz egy egyszerű padlónk (jelen esetben) – a Caulk-nak köszönhetően átlátszó, nem nem átjárható lesz a térképen ez a részlet. Ezért a látható részeit később mindenképpen be kell színeznünk!

Ahhoz, hogy felfelé is tudjunk építkezni, váltsunk nézetet a 2D ablakban (Ctrl+Tab), és bal egérgombbal zúzzuk feltelé a falat. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy a kijelölt objektum felett kattintva bal egérgombbal feltelé toljuk az egérkurzort. Ekkor egy magasabb téglatestet kapunk.

Ezzel a módszerrel, illetve a szabad alakítással fel lehet építeni egy házat, csak kellő türelem kell hozzá. Akkurátusan előrehaladva szépen összeáll az épület – csak egy valamire érdemes majd figyelni: az arányokra. Hogy az építményünk emberi léptékű legyen, ezért kell valamilyen viszonyítási alap. Ehhez lesz megfelelő egy karakter a játékból!
Nyomjunk a 2D ablakban egy jobb egérgombot, válasszuk ki az actor menüpontot, majd felülről a második karakteren kattintva (ally_brit_africa_mcgregor_radio) tegyük be a map-ba a derék katonánkat.


Így rögtön látható, hogy milyen méretű lesz az elkészített fal/ház/stb.
Hollow – falak gyorsan, egy kattintással #
Ha egyszerűen, gyorsan szeretnénk elkészíteni egy ház falait, csak meg kell szerkesztenünk úgy, hogy a ház külső paramérei szerint készünk egy kocskát/téglatestet. Attól függően, hogy milyen vastag falat szeretnénk, váltogasunk a szerkesztési méretek közöss (1-9 gombok, rács mérete – lásd a billentyű- és egérfunkciók alatt – alapértelmezett a 4-es teljesen megfelelő), majd nyomjuk meg a Hollow gombot a felső ikonsávban:



0 Comments